«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

نگاهی به فیلم «بازی تقلید»

  • کد خبر: ۵۹۵۸۲
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
نگاهی به فیلم «بازی تقلید»
آلن تورینگ یکی از بزرگ‌ترین یا می‌توان گفت نابغه‌ترین دانشمندان بریتانیایی بود که به پدر علم محاسبه نوین و هوش مصنوعی معروف است و امروزه مهم‌ترین جایزه دنیای علم کامپیوتر به افتخار او نام گذاری شده است. فیلم «بازی تقلید» در واقع روایتی است از یکی از ده‌ها دستاورد مهم این دانشمند در دوران زندگی اش.
احسان خزاعی | شهرآرانیوز - آلن تورینگ یکی از بزرگ‌ترین یا می‌توان گفت نابغه‌ترین دانشمندان بریتانیایی بود که به پدر علم محاسبه نوین و هوش مصنوعی معروف است و امروزه مهم‌ترین جایزه دنیای علم کامپیوتر به افتخار او نام گذاری شده است. فیلم «بازی تقلید» در واقع روایتی است از یکی از ده‌ها دستاورد مهم این دانشمند در دوران زندگی اش.

«بازی تقلید» در واقع نامی است که تورینگ برای معرفی یکی از اولین نرم افزار‌ها و رایانه‌های ساخته شده به دست بشر به کار برد.
 
 
نگاهی به فیلم «بازی تقلید»
 
 
آزمون تورینگ یکی از پیچیده‌ترین آزمون‌ها برای هوش مصنوعی به شمار می‌رود و تا همین اواخر نیز با وجود پیشرفت فناوری، هیچ کامپیوتری قادر به پذیرفته شدن در این آزمون نشده بود. اما فیلم با چالش‌های هوش مصنوعی و پیچیدگی‌های شرح آن کار زیادی ندارد. درباره زندگی خود آلن تورینگ و مشکلات شخصی اش در رویارویی با مسائل گوناگون است که به سرانجامی غم انگیز ختم می‌شود. هسته اصلی داستان در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد. در این دوران، آلمانی‌ها در اوج قدرت قرار دارند و در حال نابودی اروپا و تسخیر آن هستند.
 
 
نگاهی به فیلم «بازی تقلید»
 
ماشین کدینگ انیگمای آلمان نازی در این دوران می‌تواند پیام‌های محرمانه‌ای از انجام عملیات‌های مختلف را بی آنکه شناسایی شود به یگان‌های خود منتقل کند و هنوز هیچ کشوری نتوانسته است از کد‌های پیچیده آلمانی‌ها رمزگشایی کند. در چنین وضعیتی، انگلستان سراغ یکی از نابغه‌های ریاضی دنیا به نام آلن تورینگ می‌رود و از او برای کدگشایی رمز‌های ردوبدل شده نیروی دریایی آلمان کمک می‌خواهد. تورینگ نیز با کمک گروه خود، شروع به بررسی کد‌ها و چگونگی شکست آن‌ها می‌کند. او در این راه با معرفی یک ماشین الکترومکانیکی و ابداع روش‌های تجزیه و تحلیل آماری اختصاصی، موفق می‌شود داده‌های کدنگاری شده آلمان نازی را رمزگشایی کند تا یکی از قهرمانانی لقب بگیرد که مانع از کشتار بسیاری از مردم بی گناه در جنگ جهانی دوم شده اند.

با اینکه هسته اصلی فیلم به چالش‌های مختلفی می‌پردازد که تورینگ در مسیر ساخت دستگاه کدگشایی داشته است، در کنار این شاخه اصلی، فیلم تا اندازه‌ای هم حالت زندگی نامه‌ای دارد و تلاش می‌کند به زندگی خصوصی تورینگ و مشکلاتی که در این زمینه با آن‌ها روبه رو بوده است بپردازد.

هرچند تمرکز ویژه روی موضوع اصلی باعث شده است بخش‌های مربوط به زندگی شخصی تورینگ خیلی کم رمق در فیلم ظاهر شوند و آن چنان نتوان «بازی تقلید» را در دسته فیلم‌های سبک زندگی نامه‌ای گنجاند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->